петак, 1. октобар 2010.

Vrste vinskog turizma

Vinski turizam može biti:

  • Kulturno autentičan – uključuje stil života povezan sa vinom i hranom, manifestacije posvećene grožđu i vinu, događaji, vinarska sela
  • Romantičan ( zasnovano na činjenici da vino i opuštajuće okruženje potiče romantiku
  • Edukativan ( turisti sve više žele da nauče o vinskoj kulturi )

Vinski turizam može se definisati i kao poseta vinogradima,vinarijama, manifestacijama posvećenim grožđu i vinu, izložbama vina, degustacijama ili kao doživljaj atraktivnosti vinogradarske regije.


Motivacije turista za vinske ture

Posetioci vina i vinskih regija imaju različite interese i znanje o vinu.
Nisu svi turisti isključivo zainteresovani samo za degustacije vina ili proizvodnju, recimo motiv može biti sakupjaje etiketa, motivacije unutar jedne grupe mogu varirati o strast prema vinu ne mora uvek da bude primarni motiv.

Vinski turizam je putovanje povezano sa pprivlačnošću vinarija i vinogradarskih područja, vrsta marketinške niše i razvoja destinacije i prilika za direktnu prodaju i marketing za vinarsku industriju . (Getz)

U vinski turizam se uključuju posetioci koji putuju posebno zbog iskustva povezanih sa vinom ali i oni koji ''vinsko'' iskustvo uključuju u itinerer za vreme posete nekoj destinaciji.

Aktivnosti posetioca mogu biti veoma različite, od posete vinarijama i degistacije vina do intenzivnog poznavanja vina i vinogradarstva. Njihova ''vinska iskustva'' mogu biti dobro ukomponovana sa gastronomijom podneblja, upotpunjena slikom stila života oje vino stvara ili pojačava.

2 коментара:

  1. Odlican tekst i vrlo koristan. O ovoj temi se tako malo govori i pise, retko gde mozete procitati ovakve informacije

    ОдговориИзбриши
  2. da, slazem se sa Vama, i ja sam se vodila time da se o vinskom turizmu vrlo malo pise
    malo je vise kao seminarski rad, ali prosto da se malo i na taj nacim pozabavimo ovom temom
    Hvala sto pratite blog :))

    ОдговориИзбриши